نکات مهم قبل از خرید گاوصندوق

پیش از خرید گاوصندوق به نکات زیر توجه کنید :

محل قرارگیری گاوصندوق ؟

این فاکتور رابطه مستقیمی با اندازه گاوصندوق انتخابی‌تان دارد. اگر گاوصندوق راجهت مصرف خانگی می‌خواهید، لازم به ذکر است در مرحله ی اول محل قرار گیری آن را تعیین کنید ،بعد از اینکه درباره مکان مناسب به نتیجه رسیدید بهتر است طول، عرض و ارتفاع گاوصندوق انتخابی را در نظر بگیرید تا گاوصندوقی هم اندازه با فضای مورد نظرتان را خریداری کنید.

قصد قرار دادن چه چیزهایی را در گاوصندوق قرار دهید؟ 

پاسخ به این سؤال هم یکی از فاکتورهای خیلی مهم در انتخاب گاوصندوق است ، آیا برای نگهداری سکه، طلا، جواهر و زیورآلات گرانقیمت گاوصندوق می‌خواهید ؟؟ یا اینکه تصمیم دارید اسناد و مدارکی مثل سند خانه، سند ماشین ، مدارک شناسایی، پاسپورت، سند ازدواج و… را هم در این گاوصندوق قرار بدهید ؟؟ اگر تصمیم به نگهداری از اسناد و مدارک هم دارید بایدگاوصندوقی را انتخاب کنید که فضای داخلی بزرگ‌تری داشته باشد و به شما این امکان را بدهد که دسترسی راحت‌تری به مدارک داخل آن داشته باشید.

رمز عبور؟

رمز عبور جهت امنیت بیشتر در گاوصندوق باید از شش کاراکتر تشکیل شود ، رمزعبورخود را باید به طور منظم تغییر دهید. بهترین زمان تغیر رمز گاوصندوق هر شش ماه یا یک بار در سال.

وزن گاوصندوق؟

بیشتر گاوصندوق‌ها برای اینکه قابل جا به جایی نباشند و موارد ایمنی و ضد‌سرقت بودن هم در آنها رعایت شده باشد، از وزن‌ بالایی برخوردار هستند . در مصارف خانگی که احتمال جابه‌جایی آنها با اسباب‌کشی و… به‌طور متوسط برای هر فرد وجود دارد، باید به این نکته هم دقت کنید که صرف‌نظر از قیمتی که برای خرید آن می‌پردازید، باید قیمت جداگانه‌ای برای حمل وجابه جایی در طبقات ساختمان نیز پرداخت کنید….,

ضمنا می توانید گاوصندوق های قابل نصب را خریداری کنید که هم وزن کمی حدود ۶۰کیلوگرم دارند هم زمان جابجایی براحتی رول بولت مخصوص نصب را باز وصندوق را به محل جدید منتقل ومجددا نصب می نمایید

بعد از خرید ؟

گاوصندوق محل نگهداری اسناد، مدارک و اشیای باارزش شماست؛به همین جهت دیگران نباید  از وجود آن درمنزل شما مطلع باشند. تا جایی که امکان دارد آن را در محلی دور از چشم دیگران بگذارید. بعضی وقت‌ها دیدن گاوصندوق می‌تواند دست و دل بعضی‌ها را بلرزاند….

رتبه ی حریق ؟

به‌طور ویژه برای مقابله با آتش و حفاظت از مدارک، اسناد و اشیای باارزش شما در مقابل ساخته شده‌اند اما نقطه ضعف بزرگی دارند؛ از شر سارقان حرفه‌ای در امان نیستند! البته بهتر است بدانید که محتویات گاوصندوق‌ها بیشتر بر اثر آتش‌سوزی از بین می‌روند تا سرقت! پس انتخاب گاوصندوقی که از نظر آتش‌سوزی و تحمل گرما ایمن باشد یکی از نکته‌هایی است که هنگام خرید حتما باید به آن دقت کنید .

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید