راه های جلوگیری از سرقت منازل

جهت دانستن نکات کلیدی برای جلوگیری از سرقت منازل با ما همراه باشید:

۱-در صورت خرید منازل مسکونی حتما قفل های درب ورودی و سایر دربها را تعویض کنید.
۲-مقابل کلیه پنجره های قابل دسترس و نقاط نفوذ پذیر و نورگیرها و روی دیوارها حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کنید.
۳-درب راهرو و پشت بام را با حفاظ نرده ای ایمن نمائید.
۴-نسبت به تعویض قفل هائی که کلید یدکی آنرا گم نموده و یا برای مدتی در اختیار دیگران بوده سریعا اقدام نمائید.
۵-کلید منزل خودرا در دسترس افراد غیر مطمئن و یا در مکانهایی چون زیر گلدان .زیر فرش و غیره که قابل دسترس عموم هستند قرار ندهید.
۶-از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهرات در منزل و یا در مکانهای عیر طبیعی همچون فلاسک و یا گلدان و غیره خودداری و از نشان دادن محل نگهداری آنها به همسایگان و کسانی که مورد اعتماد نیستند خودداری نمائید و سعی کنید از صندوق امانات بانکها استفاده نمائید.
۷-قبل از شناسایی افراد به هیج عنوان اقدام به باز کردن درب نکنید و این مورد را به دیگر اعضای خانواده به ویژه فرزندانتان آموزش دهید.
۸-از ورود افراد ناشناس تحت عنوان فالگیر .رمال . متکدی. و سمسار یا خریدار ضایعات به داخل منزل خودداری کنید .
۹-نسبت به شماره گذاری و یادداشت دقیق مشخصات اموال اساسی منزل از قبیل فرش .چواهرات . تابلوی نقاشی .اشیای عتیقه.و لوازم صوتی و تصویری و غیره اقدام نمائید .
۱۰-در صورت سرقت انواع اسناد و مدارک شامل اوراق شناسایی .اوراق بهادار . اسناد تعهد آور اداری و دسته چکها و اوراق خصوصی و دفاتر خاطرات و البومهای خانوادگی در اولین فرصت و بدون فوت وقت به صورت رسمی به مراجع انتظامی و قضائی اعلام نمائید تا از سوئ استفاده پیشگیری گردد.
۱۱-در صورت خروج از منزل تنها نسبت به بستن درب وردی منزل اکتفا نکرده و کلیه دربهای داخل منزل را قفل نموده تا فرصت جستجو و راه نفوذ سارقان سلب شود.
۱۲-در استخدام افرادی از قبیل نگهبان .پیشخدمت.آشپز. نظافتچی.و بستگان و مرتبطین آنها ضمن بر رسی سوابق فردی خانوادگی و اجتماعی آنها تعیین معرف موثق احراز هویت اصیل و قطعیت دسترسی های بعدی در دستور کار قرار گرفته و نوع معاشرین و رفت و آمدهای آنها نیز مورد بر رسی قرار گیرد.
۱۳-پس از اخراج هر یک از افراد فوق الذکر لازم است قفلهای دربهای ورودی .کمدها . و گاوصندوق و غیره تعویض شود .چون عوامل اصلی سرقت همین افراد مشکوک هستند .
۱۴-توصیه میشود منازل خود را به سیستم های کنترلی و مراقبتی الکترونیکی صوتی و تصویری از قبیل دزدگیر های جدید و دوربین های مداربسته و انواع بازدارنده های فیزیکی تجهیز و نوع الکترونیک آنرا به سامانه ۱۱۰ و تلفن های همراه خود و بستگان وصل نموده و هنگام ترک مکان از فعال و سالم بودن سیستم اطمینان حاصل نمائید چرا که ممکن است بر اثر غفلت سیستم غیر فعال شده باشد.توصیه میشود حداقل یک بار درسال سیستم حفاظتی منزل توسط کارشناسان مورد اطمینان مورد آزمایش و تست و سرویس سالانه قرار گیرید.
۱۵-نسبت به روشن کردن چراغهای خیابان و حیاط به ویژه قبل از خروج از منزل و در ساعات پر خطر در شب اقدام نمائید و در صورت مسافرت این امر توسط همسایگان مورد اطمینان یا فامیل صمیمی صورت پذیرد.
۱۶-در تمام ساعات شبانه روز درب منزل و پارکینگ را ببندید تا سارقان نتوانند وارد شده خود را مخفی نمایند تا در فرصت مناسب اموالتانرا به تاراج ببرند و حتی جان افراد خانواده به خطر بیفتد.
۱۷-اگر اطراف منزل شما خالی از سکنه است و یا در مجاورت منزل شما ساختمانی در حال ساخته شدن است لازم است از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آوردید.
۱۸-از تنها گذاشتن افراد مسن و ضعیف در منزل که قابلیت دفاع و باز دارندگی ندارند خود داری کرده چون احتمال مرگ آنها به دلیل ترس متصور است .
۱۹-به هنگام مراجعه افراد مختلف تحت عناوین ماموران سازمانهای دولتی مثل آب و برق و گازو غیره به درب منازل قبل از ورود قطعا با استناد به اوراق شناسائی قطعی و اطمینان آور مورد شناسائی واقع و در صورت شک و تردید و یا نبودن اقای خونه و تنها بودن ضمن مطلع نمودن همسایگان از سامانه ۱۱۰ استمداد نمائید .
۲۰-یکی از شگردهای سارقین خطرناک و بی رحم و اراذل و اوباش جهت انجام جرائم علیه جان و مال و حیثیت نوامیس افراد با استفاده از غفلت خانواده و فرصتهای به دست آمده خود را در گوشه کنار حیاط و انبار و باغچه ها و زوایای غیر قابل رویت مخفی کرده سپس با هماهنگی قبلی یکی از دوستان همین شخص با صدا در آوردن زنگ منزل شما را وادار می نمایند که برای لحظه ای به دم در بیائید آن وقت با چند نفر آفراد از بیرون و درون روبرو شده که تمام حالت دفاعی را از شما ساقط میکنند و میشود آن چه که نباید بشود لذا به صلاح هست به هر زنگ بیمورد و پیش بینی نشده مشکوک شده فوری پلیس ۱۱۰ را در جریان امر قرار دهید.
۲۱-وقتی به هر فرد مشکوکی در اطراف منزل یا روی دیوار برخورد کردید به هیجوجه مستقیما وارد کار زار و مبارزه نشوید چون مطمئنا آن فرد مشکوک تنها نیست و افرادی پنهان شده در زوایای غیر قابل رویت منتظر دخالت مستقیم شما هستند تا به محض خروج شما به جان و مالتان تجاوز نمایند.
۲۲-معاشرین فرزندانتان را قبل از ایجاد صمیمیت و تردد به منزلتان مورد شناسائی قرار دهید چون پیش آمده که سارقین از بچه های تربیت شده و از پیش تعیین شده سو استفاده کرده و به مقصودشان نائل میشوند .
۲۳-هر وقت خودروی مشکوکی اطراف خانه تان دیده اید حتما شماره آن را یاد داشت کرده و به کلانتری اعلام نمائید .
۲۴-ساکنان محله باید از نگهبانان و سرایدار مطمئن استفاده نمایند و مشخصات آنهارا به سامانه ۱۱۰ اعلام نمایند .گرفتن عدم سوپیشینه الزامیست .
۲۵-در صورت انجام مسافرت باید حدالامکان مدت مسافرت و زمان حرکت و زمان برگشت از افراد چه آشنا و یا غیر آشنا مخفی بماند .
۲۶-اگر جشنی در منزل شخصی بر گزار میکنید از عکاس و فیلمبردار مورد اعتماد و شناخته شده استفاده کنید چون افراد ناشناس ارزانتر میگیرند ولی گرانتر میبرند .
۲۷- از قدیم گفتن مالتان را حفظ کنید تا کسی را متهم به دزدی نکنید .
۲۸-با سیستم های جدیدتر حفاظتی آشنا شوید و با کارشناسان ما به رایگان مشورت کنید. برای تماس با ما کلیک کنید

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید